Tendinitis knie | Last van pijn of roodheid rond je knie?

werk aan herstel

Als je het vermoeden hebt dat je last hebt van een kniepeesontsteking, dan is het verstandig om stappen te ondernemen om je pijn te verminderen en het herstel te bevorderen. Het is allereerst heel belangrijk om de knie zoveel mogelijk te ontlasten. Vermijd de activiteiten die ervoor zorgen dat je pijn verergert. Bij Fysio Centrum Beilen kunnen we je adviseren over het gebruik van ondersteunend verband of brace, zodat de knie gestabiliseerd kan worden.

Tendinitis knie | Last van pijn of roodheid rond je knie?

behandeling

In onze praktijk kan je terecht om een afspraak met een fysiotherapeut te maken. Op basis van jouw klachten wordt een behandelplan opgesteld. Zo worden oefeningen uitgelegd die je kan doen, deze oefeningen krijg je ook via e-mail toegestuurd zodat je ze thuis nog eens rustig kunt bekijken. Naast oefeningen kunnen onze fysiotherapeuten ook massage toepassen.

Om de klachten goed in beeld te kunnen brengen, kan het van belang zijn om echografie te doen. Hiermee kunnen de fysiotherapeuten exact zien hoe de pezen er uit zien. Een vervolgbehandeling kan dan shockwave therapie zijn en/of EMTT. Voornamelijk wanneer al langere tijd de knie wordt ontlast en er geen verbetering optreedt, kunnen deze behandelingen in gang gezet worden. Deze behandelingen stimuleren het zelfhelende vermogen.

Neem contact op

Denk jij dat je tendinitis hebt? Neem dan contact met ons op om een afspraak in te plannen met één van onze fysiotherapeuten. We helpen je graag bij je herstel.

contactformulier