Overbelasting hand en pols | Fysio centrum Beilen

Wat kunnen de klachten zijn?

Hand- en polsproblemen zijn er in allerlei soorten en maten. Overbelasting hand en pols, carpale tunnelsyndroom, een trigger finger of artrose zijn slechts een paar voorbeelden van hand- en polsklachten. Omdat voorkomen nog altijd beter is dan genezen kunnen wij helpen met het te voorkomen en het genezen van de klachten.

Hand- en polklachten

Bij hand- en polsklachten gebruiken wij vaak therapie, bij deze therapie richten we op het revalideren van klachten, letsels of aandoeningen van de hand. Ook de revalidatie na een operatie aan de hand en/of pols hoort hierbij. De therapie heeft als doel de handfunctie beter te kunnen gebruiken tijdens het dagelijks leven, daarbij het verbeteren van de handfunctie om dagelijkse activiteiten uit te kunnen voeren.

Hand- en polsklachten kunnen ook ontstaan na het breken van een bot in de hand of pols, het scheuren van een pees, of een gewricht dat uit de kom is geweest. Hiervoor kun je ook een therapie volgen. Deze therapie helpt ook bij overbelastingsklachten, peesontstekingen en peesschedeontstekingen (bijvoorbeeld een tenniselleboog) en zenuwbeklemmingen (bijvoorbeeld carpaal tunnel syndroom). Daarnaast hebben we goede ervaringen bij het behandelen van gewrichtsslijtage en gewrichtsontsteking (artrose , reuma).

Klachtenwijzer

Overbelasting hand en pols | Fysio centrum Beilen

• Revalidatie na een bot breuk van de hand
  • Revalidatie na een operatie van de hand
  • Revalidatie na het uit de kom gaan van een gewricht in de hand
  • Overbelastings klachten
  • Pees irritatie
  • Peesschede ontsteking
  • Carpaal Tunnel Syndroom
  • Artrose / slijtage
  • Reuma

Vragen?

Voor vragen kun je altijd contact opnemen.